Otur? 19/ 10 Måndag

Min bil har gått bra sen jag fick den i alla fall. Jag har kanske kört den i två och en halv månad. Innan dess så hade min pappa den, det har inte vart något fel då heller.

MEN

I helgen så åkte jag, Cizzi , Sara & Madde til taxinge som ligger utanför södertälje, det var en ungdomsträff där för skyttar. Vi åkte runt två och vi skulle vara där vid 6 tiden så de var gott om tid.
Vi kom till Stockholm vid 4 tiden kanske det var, inte den bästa tiden på en fredag. Det tog en jäkla tid, precis efter köerna hade börjat tagit slut så börjar det ryka från motorhuvuden!! Vad gör man lixom?
Men vi åkte in på väggrenen, det var vattnet som hade kokat. Fyllde på det och var tvungna att ha på högsta värme i bilen, bastu säger jag!

När vi skulle hem sen så började det med att bilen inte startar alls? :S  Sen så kom det ett konstight ihållande ljud från bilen fast jag inte hade någon nyckel i! Men det var tydligen startmotorna som hade hakat upp sig.
Men Per som är en snäll skytte kille hjälpte oss och vi rullade igång bilen. Yes den funkar tänkte vi!

Vi kom till knivsta när den började bete sig jätte konstigt, bensinmätaren sjönk väldigt fort! jag trodde att det skulle räcka fram och tillbaka till taxinge med heltank och nu låg den nästan på noll! Sen började alla lampor blinka och lysa, bilen hackade sig fram och tillslut så gick det inte att gasa mera, så det fick bli vägrenen igen!

Som tur var så var Saras pappa i närheten så han kom och vi böt batteri med hans bil, så kom vi hem i alla fall. :)

Men hatar att det blev så just nu för det har ju inte vart problem innan :(


Kommentarer
Postat av: Jenny J

Hej kusin!

Skickade ett inbjudningskort till dop till er far,du o Jens är givetvis inräknade i inbjudan så du vet :)

2009-10-19 @ 21:22:45
URL: http://thegirlwho.blogg.se/
Postat av: Lina

Sv: Vad roligt, då kanke man änligen får se flickan :)

2009-10-20 @ 09:34:41
Postat av: cizzi

Haha den resan kommer bli ett minne :D o tänk hur mycket vi lärt os om rykande bilar ^^ men testa inte att starta med en skiftnyckel e du snäll (a)

2009-10-23 @ 10:30:09
Postat av: Lina

Sv haha nej jag måste nog lära mig lite mer grundläggande saker för en bil innan jag ger mig på start med skiftnyckel xD

2009-10-23 @ 11:41:56

Du kan kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0