Blogg torka

Har inte skrivit på ett tag känns det som men det är för att
det inte känns som om jag har haft ett så intressant liv.
Jag har jobbat och vart med Marcus, inget fel med det men kanske inte så roligt att läsa om.

Idag var min första dag på universitetet, eller det var inskrivning. Det var ganska intressant.
Det var inte inskrivningen som tog lång tid utan det var att bli inskriven på en nation.
Det stod ingenstans att man skulle behöva antagningsbeskedet. Så det började med att ett stort gäng gick till
biblioteket och drog ut det, sen vidare till en nation där det var mycket väntande.

Det är tydligen så att bara föra att man är född 90 så får man inte ett riktigt fullgiltigt kårlegg än, för vi måste till
nationen efter den 15 oktober och intyga att vi verkligen hålller på att plugga.
Så konstigt att man drar alla över en kam tycker jag,
Bara för att det har hänt att främst killar som ska gå in i lumpen skriver in sig på en nation och får kårlegg fast de inte pluggar.

Men men.

Det är lite annorlunda scheman än man är van vid, lite mer varierande. I gymnasiet var man van vid att det var mest samma.  

Imorn så ska jag jobba, börjar 6. Vilket kanske var lite tråkigt för att nollningen började idag, men de kunde faktiskt ha skickat informationen lite tidigare, för vi skulle ha samlats klockan 17 utanför skolan idag , jag hade ingen speciell lust att sitta och vänta i uppsala i 4 timmar heller, om man är inställd på det är det en helt annan sak. 
Men jag for hem, tjänar lite pengar imorn istället ;)

Men nu ska jag ägna resten av kvällen till att plugga körkorts teori!
Lycka till Lina, tror inte på mig själv att jag kommer lyckas men.

Just det såg nog ut som en vilsen liten flcika idag när jag skulle hitta stället, stod där med karta och allt heh.
 

Kommentarer

Du kan kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0