Bilen 7/12

Ett litet inlägg varför jag inte tycker om gamla bettan längre (bilen)
Efter det där med södertälje så blev bilen fixad, toppen. Några veckor eller kanske snarare någon vecka gick väl och när jag skulle åka på morgonen så ville inte F*n skapet starta, det var något med startmotorn IGEN.  1 gång på en bil är vanligt men inte tre!!
Jag ställde den hos pappa, den stod väl där i 3 veckor kanske, och blev lagad.
Jag fick den i lördags åkte hem, åkte till jobbet dagen efter. Hem igen hämtade jens i östhammar, hämtade tegan i öregrund, åkte in till östhammar för att se på bio. men SEN
på vägen hem från bion så tyckte jag att det var väldigt dåliga ljus jag hade, började tänka om jag var blind eller nått. Tyckte att alla lysen som är innuti bilen med var svaga. Sen såg jag farhågan, bensinmätaren var typ på noll, det var den inte när jag startade, jag bad till Gud för att få komma till mamma i alla fall. Det gjorde vi, men tror nästan den lag av när jag körde upp på avfarten ^^  Så nu vet jag inte riktigt om den startar, får väl hoppas så att man kan fara med den till pappa IGEN.  jag börjar ge upp hoppet om skrället, det är nog något fel som man inte riktigt kan göra något åt är jag rädd för, lite synd för det är ju alltid bra med en bil..
Man kanske ska köra den till gottsunda, då kanske det finns en ytters
chans att den blir nerbränd

Kommentarer

Du kan kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0