Bil J*veln!

Idag så skulle jag åka och tanka, innan bussen skulle gå vid 11. Hade egentligen inte behövt åka in så tidigt men ville köpa en vårjacka. 

jag skulle åka och slänga lite glasflaskor med, så började bilen att hacka fram, tänkte att det här går inte så var påväg att vända hemåt igen när den stannade tvärs över vägen, fick men hjälp av startmotorn den att ställa sig brevid vägen i alla fall. men ville inte pusha startmotorn för hårt för  den är väl redan bytt 4 gånger i min ägo, vilket är kanske är 8 månader.
Jag tänkte ta telefonen, meen med min tur så låg den hemma, jag glömmer väl aldrig mobilen annars?!
Gick hem och hämtade telefonen och gick till OK och köpte en dunk och fyllde på med bensin, tänkte att det var därför att den hade dött. Men det funkade inte.
Så nu står den där, ringde pappa så han skulle komma senare och kolla på det. Jag tror att det är något med batteriet. Haha man lär sig lite om bilar i alla fall.

Men jag blir så less på bilen! Tur att jag inte behöver den denna helg i alla fall.
Jag var in till huset där bilen står alldeles utanför staketet och förklarade att den inte funkade att det var därför den stod där. Så de inte skulle tro att det var fuffens.




Kommentarer
Postat av: Sara

Viktor säger att DET ÄR GENERATORN DET ÄR FEL PÅ!!!

Pappa säger att det är säkert ett standard fel som folkvagn brukar ha, att halvljusautomatiken brukar kunna vara fel och då beteer sig elen lite konstig, i ett reläbakom panel och då brukar de kunna bli sådär..



Chatta med bosse bildoktorn xD

2010-05-11 @ 22:39:07

Du kan kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0